12 porad marketingowych od wielkich rodów Westeros

Zima już przyszła, a sezon 7 Gry o Tron zbliża się wielkimi krokami. Po raz ostatni będziemy rozpaczać po tych, którzy nie dożyli kolejnego odcinka i kibicować naszym faworytom. Mnie osobiście zachwyca idea wielkich i mniejszych rodów, z osobną modą, religią, stylem życia i, oczywiście, mottem. Jeżeli, drogi czytelniku znasz moje wcześniejsze wpisy (na przykład 5 rzeczy o Marketing Automation, których dowiesz się z filmów katastroficznych, czy Jak podrywać użytkowników według Dona Drapera) to wiesz doskonale, że lubię szukać inspiracji w nieoczywistych miejscach. W dzisiejszym poście pokażę, jakie lekcje digital marketerzy mogą wyciągnąć z dewiz rodów Westeros. Ja, Maja z domu Marketing Automation (“Personalization over Spam”), pierwsza tego imienia, Królowa Apek i Dynamicznych Segmentów, Pani Siedmiu Beaconów i Obrończyni Lokalnego Rynku zapraszam Cię do czytania!

  1. Stark – Winter is coming (Nadchodzi zima) – Świat marketingu jest zmienny. Śledź nowinki i trendy, żeby wiedzieć, co może zagrozić Twojej pozycji. Przygotuj plan działań uwzględniający czarne scenariusze, aby móc je wdrożyć jeżeli okoliczności będą tego wymagały. Pamiętaj o ciągłym researchu konkurencji!
  2. Baratheon – Our is the fury (Furia jest nasza) – Działaj zdecydowanie i śmiało pokazuj swój prawdziwy charakter – odbiorcy cenią autentyczność. Jeśli jesteś amatorskim zawodnikiem Muay Thai – wrzuć fotki z zawodów na Instagrama! Dodaj coś od siebie do firmowego wizerunku.
  3. Lannister – Hear my roar/ Lannister always pays his debts (Słuchajcie mojego ryku/ Lannister zawsze płaci swoje długi) – Dwie dewizy dla jednego rodu. Oficjalnie zadbaj, by wszyscy wiedzieli kim jesteś – usłyszeli Twój ryk i nie mylili Twojej marki z tuzinem podobnych. Nieoficjalnie – ugruntuj pozycję osoby spłacającej długi. Uhonoruj tych, którzy Cię wsparli – na przykład grupę targetową dla której robiłeś soft launch, pierwszych użytkowników, albo tych najbardziej lojalnych – możesz ich wyodrębnić przy pomocy segmentacji i wysłać im specjalną ofertę.
  4. Tully – Family, duty, honor (Rodzina, obowiązek, honor) – Jeżeli masz kilka produktów, bardziej i mniej znanych, promuj jedne przy okazji drugich i pozostań lojalny wobec firm, które pomogły Ci się wybić na rynku. Traktuj je niczym rodzinę. Kto wie, kiedy będą potrzebować Twojego wsparcia.
  5. Arryn – As high as honor (Wysoko jak honor) – Celuj wysoko i nie uciekaj się do brudnych marketingowych zagrań. Szanuj użytkowników i dbaj o ich bezpieczeństwo. Stosuj dobre praktyki marketingu za pozwoleniem.
  6. Tyrell – Growing strong (Rośniemy w siłę) – Zbieraj siły. Gromadź dane i zasoby. Porządkuj je, tak by w każdej chwili były gotowe do użycia. Korzystaj z software, który poradzi sobie z zarządzaniem Big Data.
  7. Greyjoy – We do not sow (My nie siejemy) – Kiedy nie masz podatnego gruntu, by zasiać “ziarna” i czekać spokojnie na plony, rozważ burst campaigns  – szybkie i efektywne kampanie, przynoszące duże ilości użytkowników. Dbaj jednak o wysoką jakość bazy i odsiewaj tych, którzy nie zostaną z Tobą na długo. Użyj analityki RFM i opartej na niej segmentacji żeby oddzielić lojalnych klientów od tych, którzy jeszcze nimi nie są i zyskać lepszy pogląd na zachowania zakupowe Twoich klientów. Aby dobrze wycelować z działaniami marketingowymi, śledź rynek i znajdź swoje grupy docelowe.
  8. Targaryen – Fire and blood (Ogień i krew) – Znaj swoje mocne strony. Posiłkuj się analizą przepływu zachowań użytkowników w aplikacji i Digital Body Language żeby wiedzieć, które funkcje w aplikacji i które treści na stronie są Twoim Dracarysem – kartą przetargową w Grze o Klientów.
  9. Martell – Unbowed, unbent, unbroken (Niezachwiani, nieugięci, niezłomni) – Nie poddawaj się modom marketingowym. Chwytanie się każdego nowego hype czy buzzworda kończy się z reguły stratą pieniędzy, a w najgorszych przypadkach stratą użytkowników i klientów.
  10. Mormont – Here we stand (Tu nasze miejsce) – Tu wyrosłeś, tu zostaniesz. O ile nie promujesz aplikacji, której można użyć na całym świecie, skup się na działaniach lokalnych. Na ekspansję przyjdzie czas, gdy zbudujesz swoją pozycję.
  11. Tarly – First in battle (Pierwsi w bitwie) – Znajomość własnego produktu, jego odbiorców, konkurencji i sytuacji w jakich najczęściej jest używany daje Ci szereg korzyści. Badając rynek i znając prognozy, masz możliwość opracowania kilku strategii. Reagując na zachowania klientów i użytkowników w czasie rzeczywistym jesteś w stanie odpowiednio dobrać strategię do sytuacji. To się opłaca – zawsze będziesz o krok przed innymi.
  12. Royce – We remember (Pamiętamy) – Krocz śmiało przed siebie, ale pamiętaj o przeszłości. Analizuj skuteczność dotychczasowych działań i wyciągaj z nich lekcje. Pamiętaj również, że u podstaw każdego aspektu marketingu cyfrowego leży tradycyjny marketing opisany już na początku ubiegłego wieku. Wracaj od czasu do czasu do klasyków i rewiduj wszystkie nowinki, które raz na czas pojawiają się jako rynkowe objawienia.
  13. BONUS: Północ – North remembers (Północ pamięta) – Na koniec przestroga i porada w jednym. Niech Północ będzie Twoimi odbiorcami. Wiedz, że Twoje potknięcia i sukcesy będą zapamiętywane i będą rzutować na to, jak będziesz postrzegany w przyszłości.

Których domów brakuje Twoim zdaniem? A może chciałbyś przeczytać wpis o jakimś konkretnym serialu?

Podziel się z nami w komentarzu.

Oryginalny tekst pochodzi z naszego drugiego bloga: blog.appmanago.pl.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]