3 najważniejsze marketingowe statystyki w tym tygodniu

By | Sierpień 3, 2017

Wielkimi krokami zbliżamy się do końca pierwszego półrocza 2017. Sprawdź zatem, na czym powienieneś się skupić układając plany na 3. i 4. kwartał i w jakich sytuacjach zastosować marketing automation. Gotowy?

Współczynnik dodań do koszyka wzrósł o 3,75% w Q4 2016(UK) a 44% odwiedzin na stronach pochodzilo ze smartfonów (świat). (Źródło)

Coś Ci dzwoni? Jeśli jeszcze nie zoptymalizowałeś swojej strony pod mobile, albo co gorsza nie włączyłeś tego kanału do ogólnej strategii, uczyń to jak najszybciej! Wiesz kiedy jest na to najlepszy moment? 5 lat temu!

Co zrobić jednak, jeśli koszyk jest tylko listą zakupów, a Twój sklep internetowy właśnie padł ofiarą efektu ROPO?

Odpowiedzią są omnichannel i Buyer Persony. Po pierwsze – przyjmij do wiadomości fakt, że Twoi klienci przełączają się między kanałami i będą kontynuować tę praktykę bez względu na to, co zrobisz, aby ich powstrzymać. Nie możesz na to nic poradzić. A jeśli nie możesz ich pokonać – dołącz do nich. To takie proste. Jak tylko na to przystaniesz, możesz zacząć zbierać dane o zachowaniu z różnych kanałów i używać ich do budowania Person.

Gdy masz już stworzone persony (zazwyczaj więcej niż jedeną), możesz przygotować super-efektywne automatzacje uwzględniające rozmaite scenariusze zachowań. Gorąco polecam użycie kreatora drag & drop Workflow, który jest doskonałym narzędziem do tworzenia zautomatyzowanych wielopoziomowych, wielokanałowych kampanii marketingowych.

Konsumenci wolą tradycyjne reklamy od cyfrowych (Kantar Media)

Badania przeprowadzone przez firmę Kantar Media dowiodły, że konsumenci z Wielkiej Brytanii czują się znacznie bardziej pozytywnie nastawieni do reklam na tradycyjnych platformach, takich jak telewizja i czasopisma niż do tych cyfrowych. Jednak nawet jeśli ludzie twierdzą, że nie lubią reklam cyfrowych, to nie znaczy, że te reklamy nie działają.

Wręcz przeciwnie – pop-upy działająsidebary działają, email marketing ma się świetnie, a powiadomienia push przerastają najśmielsze oczekiwania. Badania pokazują, że ludzie nie mają nic przeciwko otrzymywaniu powiadomień, jeśli okażą się przydatne i istotne. Pamiętaj o tym podczas przygotowywania następnej wysyłki. I proszę – nie skupiaj się tylko i wyłącznie na sprzedaży. Uwzględnij rozrywkę i treści edukacyjne w swojej komunikacji – buduj relacje z klientami i pracuj nad customer lifetime value. To zawsze popłaca!

Do 2019 roku 80% światowego ruchu w internecie będzie dotyczyć filmów. W Stanach video będzie odpowiadać za 85% całego ruchu. (Źródło: Cisco)

Filmy zabijają reklamy statyczne. Wystarczy spojrzeć na newsfeed Facebooka. W świecie kurczącego się okresu skupienia uwagi treść, która angażuje użytkownika przez ponad 8 sekund, jest warta wszystkich pieniędzy.

Filmów można używać nie tylko na Facebooku. Są filmy na stronach www, filmy w mailach, filmy z Twittera, kanały YouTube i wiele innych. Ponadto ich treść może być bardzo zróżnicowana – od instrukcji przez samouczki software’owe i nagrania z webinarów, aż po filmy przedstawiające daną firmę od kuchni. Pomyśl o tym, co możesz pokazać za pośrednictwem filmu. My na przykład mamy ten prosty, ale treściwy film demo.