5 korzyści wynikających z połączenia Marketing Automation i CRM

Customer Relationship Management to rozwiązanie, które na zawsze zmieniło sposób sprzedaży oraz obsługę klienta. Podczas gdy wiele systemów CRM zawiera wśród swoich narzędzi te poświęcone marketingowi, to jednak żaden z nich nie zastąpi i nie dostarczy rozwiązań potrzebnych marketerom do realizowania całości działań marketingowych. CRM to dobre rozwiązanie do śledzenia sprzedaży, ale nie daje ono pełnego przekroju informacji, niezbędnych do całościowego planowania i organizacji strategii marketingowych.

Marketerzy potrzebują kompletnych danych, aby móc z powodzeniem kontrolować całą drogę rozwoju procesu zakupowego. Niezwykle ważny jest sam moment pozyskania nowego kontaktu jako lead’a, a następnie poprowadzenie go przez całą ścieżkę zakupów, nierzadko również poprzedzoną odpowiednią edukacją. Coraz częściej zwraca się również uwagę na ewaluację po procesie zakupowym. Informacje od klienta są szczególnie cenne, ponieważ pozwalają ulepszyć elementy procesu, co do których miał zastrzeżenia. Właśnie dlatego połączenie systemu CRM z pełnym narzędziem do automatyzacji marketingu, to kluczowy krok w osiągnięciu sukcesu, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa.

Pięć korzyści płynących z integracji CRM’u z Marketing Automation:


1. Dostarczanie tzw. gorących lead’ów

Według MarketingSherpa około 61% marketerów  podsyła wszystkie wygenerowane lead’y bezpośrednio do działu sprzedaży, z tego jedynie 27% kontaktów jest odpowiednio przygotowanych do dokonania zakupów. Sprawne połączenie CRM’u oraz Marketing Automation pozwoli dostarczyć najbardziej ‘gorące’ lead’y do działu sprzedaży. Jest to bardzo ważne, aby wyłapywane przez nas kontakty były jak najlepiej przygotowane do samego kupna, co z kolei opiera się na odpowiednim poprowadzeniu potencjalnego klienta przez poszczególne etapy lejka sprzedażowego. Systemy Marketing Automation, używając danych z CRM, pozwalają na wysłanie spersonalizowanych komunikatów one – to – one, opierających się na konkretnych danych zebranych przez system.

2. Zwiększanie wydajności działu sprzedaży

System klasy Marketing Automation, który jest zintegrowany bezpośrednio z CRM’em zapewni wgląd w interakcje online dokonane przez potencjalnego klienta – historia wizyt, wysłane e-maile, wskaźnik otwarć i kliknięć, czy obecność na organizowanych wydarzeniach. Automatyzacja marketingu pozwala przyznawać punkty kontaktom w oparciu o specyficzne działania  na naszej stronie. Przykładowo, historia przeglądanych stron dostarcza nam wiedzy o tym, w którym momencie podróży po stronie klient wchodzi na cennik. Jeśli zauważymy, że akurat tę podstronę kontakt odwiedza na samym końcu, to jest to sygnał, że potencjalny klient może być już gotowy do zakupu, a system Marketing Automation, za taką akcję powinien przyznać odpowiednio dużo punktów scoringu. Będzie to cenna wiedza dla naszego handlowca, że dany lead powinien być dla niego priorytetowy i należy się z nim szybko skontaktować. Sprawdza się tu stare porzekadło, aby kuć żelazo, póki jest gorące.

3. Przyspieszanie procesu zakupowego

Według badań IDC ponad 50% potencjalnych klientów w średniej bazie danych B2B jest przestarzałych. Automatyzacja marketingu pozwoli odpowiednio pielęgnować kontakty od samego początku ich pozyskania za pomocą odpalanych kampanii e-mail marketingowych, realizowania tzw. content marketingu, śledzenia odwiedzin strony internetowej i koordynowania działań w social media. Natomiast za pomocą kampanii retargetingowej możemy uaktywnić tzw. zimne lead’y.

4. Generowanie lead’ów przygotowanych do kupna

Marketerzy, korzystający z systemów klasy Marketing Automation, są w stanie dostarczać treści dotyczących konkretnego momentu w etapie zakupowym. Zarówno cykle edukacyjne takie jak Lead Nurturing, materiały porównawcze, case studies, czy filmy instruktażowe, pomagają potencjalnym klientom przejść przez cykl zakupowy sprawniej, a co ważniejsze – kupić więcej. Według raportu Forrester Research, firmy, które celują w Lead Nurturing są w stanie wygenerować o 50% więcej lead’ów przygotowanych bezpośrednio do kupna oferowanych przez nas towarów czy usług, obniżając tym samym o 33% koszty pozyskania nowego lead’a.

5. Śledzenie skuteczności każdej kampanii

CRM w połączeniu z systemem Marketing Automation pomoże śledzić wyniki kampanii marketingowych już od pierwszego kontaktu, aż do ostatecznej sprzedaży, a nawet nieco później. Będziesz w stanie uzyskać wgląd w konwersję, widząc jak wielu potencjalnych klientów odpowiedziało na Twój komunikat. Co więcej, możesz faktycznie śledzić, jakie realne przychody wygenerowała konkretna kampania. Nie posiadając szczegółowej wiedzy, które z działań przynoszą wymierne rezultaty, niemożliwym jest planowanie kolejnych. Przykładowo –  możesz przeprowadzić kampanię e-mail marketingową i osiągnąć wysoki wskaźnik otwarć, ale może to prowadzić jedynie do kilku przekierowań na stronę i zerowych dochodów.

Podsumowanie

Ścisła integracja między Marketing Automation a CRM pomoże zarówno działowi marketingu jak i działowi sprzedaży decydować, w którym momencie inwestować czas i odpowiednie zasoby. Połączenie automatyzacji marketingu z zarządzaniem relacjami z klientami pozwoli na szybką i sprawną wymianę kluczowych informacji między działami, aby te mogły jeszcze efektywniej współpracować i osiągać coraz to lepsze wyniki.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.