5 sygnałów świadczących o potrzebie wdrożenia Marketing Automation w Twoim biznesie

By | Grudzień 30, 2014

Cute RobotWykorzystanie systemów klasy Marketing Automation staje się coraz popularniejsze. Tylko do grudnia 2013 r. blisko 60% czołowych firm na świecie zainwestowało w automatyzację marketingu, a 2/3 zachodnich firm zamierza wdrożyć w 2015 roku w system do automatyzacji. Wzrost przedsiębiorczości, większa świadomość prowadzenia własnych biznesów i chłonny rynek jedynie sprzyjają podejmowaniu takich działań. W pewnym momencie ręczne wprowadzanie danych, czy realizowanie działań sprzedażowo – marketingowych staje się wręcz niemożliwe. Może to być sygnał, że należy rozważyć Marketing Automation. Jakie konkretnie sygnały powinny  skupić Twoją uwagę?

1. Rozkwit firmy

Jeśli Twoja firma zaczęła się rozrastać, poszerzasz działalność i zatrudniasz coraz więcej pracowników, to warto pomyśleć o zautomatyzowaniu części działań. Systemy klasy Marketing Automation znacząco odciążają działy marketingu i sprzedaży z ręczego wprowadzania danych, monitorowania kampanii marketingowych, czy zmianach w obrębie lejkó sprzedażowych. Dzięki temu kluczowi pracownicy będą mogli się skupić na działaniach, które nie mogą być automatyzowane – np. na budowaniu strategii.

2. Duży koszt potencjalnych pomyłek

Coraz większa skala biznesu to jednocześnie większa ilość obowiązków, a przy tym ryzyko strat. Czynnik ludzki odgrywa wtedy ogromną rolę i wedle zasady „lepiej zapobiegać niż leczyć”, warto rozważyć wdrożenie systemu. Dzięki temu unikniemy niepożądanych działań (jak np. wysłanie mailingu do nieodpowiedniego segmentu, czy ręczne wprowadzanie danych), a dodatkowo dzięki rozbudowanym modułom komunikacji z klientami i analityki na bieżąco pilotujemy skuteczność wszystkich działań we wczesnych etapach realizacji.

3. Konkurencja nie śpi

Mogłoby się pozornie wydawać, że to jedynie często powtarzany slogan, jednak w czasach bardzo dużej konkurencyjności wypracowanie sobie takiej przewagi jest kluczowe. Marketing Automation pozwala zbierać informacje pozwalajace na bardzo precyzyjne docieranie z ofertą handlową do indywidualnego klienta. Dzięki temu masowa i co za tym idzie – przypadkowa wysyła odejdzie w niepamięć. Skoro możemy uniknąć potencjalnych zagrożeń, należy to zrobić i nie dać konkurencji powodu do satysfakcji.

4. Scoring kontaktu

Dlaczego jest niezbędny? Lead scoring umożliwia pomiar zaangażowania i zainteresowanie potencjalnego klienta. Jego „wędrówka” po stronie www jest monitorowana, a działania generują przyznawanie kolejnych punktów. Ich suma jest dla każdego handlowca jasnym sygnałem, pozwala szybko określić, czy dany użytkownik jest już przygotowany do rozmowy z przedstawicielem działu sprzedaży na temat sprzedawanego produktu czy usługi.

5. Monitorowanie i kontrola działań

Kiedy wysyłasz mailingi, newslettery, prowadzisz cykle edukacyjne jak lead nurturing, musisz też wiedzieć, że wszystkie te aktywności wymagają także kontroli. Musimy weryfikować, jakie nasze działania przekładają się na konkretne rezultaty. Współczynniki konwersji, wskaźniki typu OR czy CTR powinny być na bieżąco monitorowane. Pora wykluczyć przypadkowość i sprofesjonalizować działania.