5 typów aplikacji zwiększających sprzedaż w Ecommerce

By | Sierpień 3, 2017

Aplikacje mobilne uzupełniają strategię marketingową. Mogą służyć różnym celom – zwiększeniu sprzedaży, budowaniu wizerunku, budowaniu lojalności klientów, itp. Decydując się na aplikację zyskujesz nowy kanał komunikacji z klientami, a także, jeśli zastosujesz CRM dla aplikacji mobilnych, dostęp do zupełnie nowego kompletu danych behawioralnych i transakcyjnych zbieranych przez smartfony. Jest kilka typów aplikacji, które warto rozważyć planując włączenie ich w ogólne działania marketingowe.

Zakupowa

Najprostszym i najoczywistszym sposobem podniesienia zysków z ecommerce jest wprowadzenie aplikacji, w której można robić zakupy. Aplikacja zakupowa to esencja Twojego sklepu online. Musi dawać dostęp do takiego samego asortymentu jak i sklep (chyba, że jest przewidziana do promowania konkretnej kategorii produktów), jej strona wizualna musi być spójna z wyglądem sklepu online, a dodatkowo musi być zoptymalizowana pod urządzenia mobilne. Nie wystarczy zminiaturyzować strony www. Cały design aplikacji powinien umożliwiać jak najprostsze dokonanie zakupu. Kluczowe funkcje (np. dodaj do koszyka) należy zaprojektować tak żeby dało się do nich sięgnąć kciukiem podczas przeglądania produktów na ustawionym pionowo ekranie smartfona. Kropką nad niech będzie jak najprostszy check out skonstruowany w myśl zasady One Thing per Page. Powyższe porady odnoszą się oczywiście do wszystkich opisanych aplikacji.

Kupony rabatowe i bony podarunkowe

Okazje i obniżki to coś co tygryski i klienci lubią najbardziej. Aplikacja, która umożliwia zdobycie, a może nawet wymianę kuponów rabatowych i bonów podarunkowych może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Lista życzeń

Wiele ecommerców udostępnia swoim klientom opcję dodawania przeglądanych produktów na listę życzeń – żeby daleko nie szukać – Amazon. Oczywiście obowiązkową funkcją wishlisty jest “kup wszystko”, którą może zrealizować zarówno właściciel listy jak i ktoś, kto chce mu zrobić prezent. Aplikacja mobilna świetnie się nadaje do pełnienia funkcji podręcznej listy życzeń. Spięcie konta użytkownika w aplikacji z jego kontem w sklepie pozwala korzystać z listy zarówno przez smartfona jak i z laptopa. Nawet jeśli nie każda lista zostanie zrealizowana i opłacona przez tajemniczego milionera, to wiele z nich może stać się impulsem do zakupów.

Program lojalnościowy

Programy lojalnościowe cieszą się dużą popularnością. Wprowadzają element nagradzania pożądanych zachowań (zakupów) i dają możliwość otrzymania atrakcyjnych fantów lub zniżek w zamian za zebrane punkty. Z reguły mają dwa nadrzędne cele – zbudować lojalność klientów i skłonić ich do częstszych i droższych zakupów. Aplikacja będąca “kartą” programu otwiera wiele możliwości dla uczestników programu. Smartfon z zainstalowaną aplikacją może stanowić dużo wygodniejszy odpowiednik plastikowej karty, która łatwo się gubi, i na którą z reguły nie masz miejsca w portfelu.

Przymierzalnia

Jednym z szybciej rozwijających się trendów marketingowych jest tzw. poszerzona rzeczywistość (z ang. augmented reality). Poszerzona rzeczywistość polega na nałożeniu na obraz świata rzeczywistego obrazów i dźwięków wygenerowanych komputerowego.  Sprawdza się ona jako wirtualna przymierzalnia np. okularów glasses.com. Jedną z większych obaw podczas kupowania online jest to, że ubrania i akcesoria nie będą pasować. Wirtualna przymierzalnia pomaga częściowo zredukować te obawy. W połączeniu z jasną polityką zwrotów ma potencjał podniesienia poziomu sprzedaży na nieosiągalny dotąd pułap.

Co dostajesz w zamian za przygotowanie i wypuszczenie własnej aplikacji?

Po pierwsze, rozbudowujesz bazę kontaktów o osoby, które wolą robić zakupy przez smartfona i te, do których dotarłeś z reklamą aplikacji.
Po drugie, odpowiednio projektując proces onboardingu możesz powiązać konta użytkowników aplikacji mobilnej z ich kontami w sklepie online. Jeżeli zintegrujesz platformy marketing automation i mobile marketing automation, to z łatwością możesz uzupełniać profile behawioralne i transakcyjne klientów.
Po trzecie, dajesz klientom wartość, której nie dostarcza im konkurencja. Jest to solidny argument w walce o klientów i budowaniu trwałych relacji.
Po czwarte, zyskujesz dostęp do kompletu danych, które nie są dostępne jeśli kontaktujesz się z konsumentami tylko przez www. Smartfony chodzą z nimi na zakupy, towarzyszą im na spotkaniach, pełnią funkcję osobistego asystenta i centrum rozrywkowego.
Po piąte, dysponujesz niezwykle efektywnym kanałem komunikacyjnym. Możesz wysyłać powiadomienia push, które są dużo chętniej otwierane i klikane przez użytkowników niż zwykłe maile.