6 porad na początek pracy z Marketing Automation – część druga.

By | Grudzień 30, 2014

startW poniższym wpisie przedstawiamy pozostałe 3 prady przydatne na początek pracy z Marketing Automation – kontynuację tego wątku. Dowiedz się, jak wycisnąć jeszcze wiecej dzięki skutecznej automatyzacji.

 4. Tylko odpowiednio stworzona kampania będzie skuteczna

Systemy Marketing Automation pozwalają identyfikować i monitorować zachowanie potencjalnych i aktualnych klientów. Tworząc nowe kampanie powinniśmy robić to tak, aby ich przebieg pozwalał lepiej poznać konsumenta. Prowadząc  potencjalnego konsumenta przez kolejne etapy kampanii zadawajmy mu pytania, dawajmy możliwość wyboru i oferujmy dodatkowe materiały w zamian za informacje o nim. W ten sposób jego zachowanie i dokonywane wybory mówią nam o jego potrzebach oraz zainteresowaniach. Każda informacja pozyskana o konsumencie pozwoli lepiej dopasować dla niego treści i poznać czy jest już gotowy na kontakt ze sprzedawcą lub otrzymanie oferty. Budujmy kampanię tak, aby ich przebieg dał nam maksymalnie dużo informacji o każdym potencjalnym kliencie.

5. Content is the king!

Treść jest bardzo ważna, o ile nie najważniejsza, pod warunkiem odpowiedniego jej  wykorzystania. Dzisiaj konsument posiada inicjatywę przez dominującą część procesu zakupowego i sam poszukuje interesujących go informacji, najczęściej online. Po naszej stronie jest przygotowanie odpowiedniej treści. Takiej, która przyciągnie poszukującego konsumenta. Wszystko co oferujemy konsumentom ma swoją wartość i warto ją wykorzystać. Udostępniane treści podzielmy na minimum dwa rodzaje łatwo i trudniej dostępne. Pierwsze to wszystko co po prostu umieścimy na stronie WWW lub blogu. Druga grupa jest ważniejsza. Tutaj znajdą się e-booki, raporty, wyniki ankiet i inne materiały „premium”. W zamian za ich udostępnienie możemy i powinniśmy prosić o coś w zamian, na przykład adres e-mail lub numer telefonu. Zasada jest prosta im bardziej atrakcyjna i wartościowa treść tym więcej informacji możemy wymagać przed jej udostępnieniem. Po prostu wymieniamy się z potencjalnymi klientami na informacje cenne dla każdej ze stron.

6. Testuj, testuj i jeszcze raz testuj.

Nie ma procesów doskonałych i każdy można usprawnić. Dlatego warto stale testować i optymalizować nasze działania. SALESmanago Marketing Automation oferuje bogaty wybór raportów i statystyk dotyczących realizowanych działań i kontaktów dostępnych zarówno w wymiarze zbiorczym, jaki i indywidualnie per kontakt. Tak naprawdę wiemy wszystko o zachodzących procesach i zachowaniu osób, które biorą w nich udział. Warto te informacje wykorzystać do osiągania lepszych wyników.