6 praktyk pozwalających osiągnąć wysoką dostarczalność w e-mail marketingu

By | Styczeń 26, 2015

Hand pressing a envelope iconWedług raportu Return Path’s Email Intelligence Report aż 18% maili wysyłanych do adresatów, którzy wyrazili zgodę na ich otrzymanie nigdy nie dociera do ich skrzynek odbiorczych. 5% z nich trafia do spamu, a 13% po prostu znika. Pozostaje dostarczalność na poziomie 82%. Chociaż nie jest to bardzo zły wynik, to zostawia miejsce na poprawę.

 

Trudno się nie zgodzić, że kluczowym parametrem jest reputacja serwerów wysyłkowych i to ona w największej mierze pozwala dotrzeć wiadomości do skrzynki odbiorczej adresata. Właściwie to jest dużo ważniejsza niż sama treść przesyłanej wiadomości. Z drugiej strony content jest również ważny. Jednakże ma większy wpływ na ilość otwarć  i kliknięć niż na samą dostarczalność. Jak więc zadbać o dobrą reputację i wysoką dostarczalność?

Przedstawiamy 6 dobrych praktyk.

1.  Bądź uczciwy

Daj subskrybentom dobry powód do zapisania się na Twoje wysyłki. Określ dokładnie czego mogą się spodziewać, a potem po prostu podążaj za ustaleniami i dostarczaj im odpowiednio dopasowane treści i w odpowiednim momencie. W ten sposób unikniesz rezygnacji z subskrypcji i nawet gorszych oznaczeń jako spam.

2. Dbaj o listę adresową

Weryfikuj wszystkie nowe adresu e-mail przed wysłaniem na nie wiadomości. Dbaj również o higienę bazy adresowej i usuwaj regularnie nieaktywne adresy e-mail.

3. Wybierz odpowiednią platformę e-Mail Marketingową

Dobra platforma musi przede wszystkim obsługiwać twarde i miękkie zwrotki oraz posiadać odpowiednią ilość serwerów wysyłkowych.

4. Twórz angażujące treści

Sama treść w wiadomości nie zablokuje jej dostarczenia, natomiast kiepskiej jakości treści, które dodatkowo nie są dopasowane do potrzeb odbiorców zwiększają ryzyko oznaczenia wiadomości jako spam.

5. Traktuj skargi poważnie

Jeśli dociera do Ciebie coraz więcej skarg, ze względu na otrzymywanie niechcianych treści, to potraktuj to jako poważny sygnał. Warto stworzyć dodatkowy adres e-mail (np. skargi@firma.pl) pod którym przedstawiciele platformy e-Mail Marketingowej lub organizacji anty-spamowych będą mogli się z Tobą skontaktować. Taki specjalny adres e-mail rejestrujemy pod adresem: www.abuse.net.

6. Monitoruj reputację serwerów

Zawsze warto trzymać rękę na pulsie i monitorować parametry serwerów wysyłkowych, z których korzystamy. Mamy tutaj bogaty wachlarz narzędzi monitorujących reputację serwerów. Możemy skorzystać z serwisu senderscore.org. Monitoruje on reputację serwerów w oparciu o dane pochodzące z 60 milionów kont pocztowych. Na podstawie specjalnego algorytmu oblicza wskaźnik mieszczący się w zakresie od 0 do 100, gdzie 0 to najgorszy wynik.