Automatyzacja marketingu z SALESmanago – skuteczne wsparcie w sprzedaży

By | Styczeń 11, 2019

Marketing Automation to nowoczesne oprogramowanie, które obok systemów CRM coraz częściej jest wdrażane przez nowoczesne firmy chcące utrzymać się na konkurencyjnych rynkach. Przykładem takiego rozwiązania jest platforma SALESmanago Marketing Automation – lider europejskiej branży automatyzacji marketingu. Zastanawiasz się nad wdrożeniem SALESmanago, ale nie jesteś pewien, czy to dobre wyjście dla ciebie, albo po prostu chcesz się dowiedzieć więcej na temat Marketing Automation? Zapoznaj się z poniższym tekstem!

 

SALESmanago w skrócie

SALESmanago

SALESmanago to pierwsza i największa w Polsce platforma do automatyzacji marketingu (eng. Marketing Automation), która powstała w 2011 roku. W ciągu 7 lat istnienia SALESmanago rozwinęło się z raczkującej firmy w organizację zatrudniającą 200 osób. SALESmanago szczyci się imponującą liczbą 10 000 klientów z ponad 40 krajów, wśród których większość to firmy europejskie, co czyni SALESmanago liderem rynku na Starym Kontynencie; nie brakuje tam także firm z Azji czy Ameryki Łacińskiej. SALESmanago posiada rozbudowaną sieć partnerską składającą się z agencji marketingowych z całego świata, dzięki czemu rozwiązania oferowane przez SALESmanago są dostępne dla firm z każdego zakątka globu. Tak intensywny rozwój krakowskiego przedsiębiorstwa sprawił, że SALESmanago operuje ogromnymi zbiorami danych – przykładowo, użytkownicy SALESmanago przechowują w systemie dane aż 500 milionów swoich klientów, a dziennie z platformy wysyłanych jest średnio 11-13 mln wiadomości e-mail!

 

SALESmanago Marketing Automation – jak to działa?

Oprogramowanie Marketing Automation, w tym przypadku SALESmanago, oparte jest na chmurze i działa w modelu SaaS, dzięki czemu jest przystępnym narzędziem używanym przez firmy z wielu różnorodnych branż, zarówno w sektorze B2C, jak i B2B. Podstawową funkcją jest monitorowanie wizyt użytkowników na stronie internetowej, i w ten sposób gromadzenie na ich temat informacji, które mogą zostać wykorzystane w spersonalizowanej komunikacji multichannel. Na podstawie zebranych danych tworzone są profile behawioralne i transakcyjne klientów. Oznacza to, że odbiorcy otrzymują oferty marketingowe dopasowane do ich potrzeb, np. zawierające rekomendacje produktowe bazujące na ich historii odwiedzin. Wśród kanałów marketingowych, które obsługuje SALESmanago, wymienić można e-mail marketing, media społecznościowe (w tym takie rozwiązania jak Custom Audiences na Facebooku), powiadomienia web push, chat na stronie internetowej, aplikacje mobilne czy sieci reklamowe RTB.

SALESmanago

 

Co i jak automatyzuje platforma SALESmanago

Wdrożenie i korzystanie z systemu SALESmanago jest intuicyjne i nie wymaga ani specjalistycznej wiedzy programistycznej, ani umiejętności graficznych (w przypadku tworzenia szablonów e-maili). Prostota użytkowania wynika z możliwości wykorzystania dostępnych w systemie kreatorów “drag&drop” i setek pięknych szablonów maili. Nie oznacza to oczywiście, że jest to narzędzie ograniczone, wręcz przeciwnie – w SALESmanago znajdziesz funkcje, których nie mają inne systemy Marketing Automation.

Automatyzacja marketingu w SALESmanago możliwa jest dzięki takim funkcjonalnościom, jak reguły automatyzacji czy Workflow. Najprościej mówiąc, to skonfigurowane przez użytkownika w intuicyjnych kreatorach mechanizmy, które reagują na zachowanie zidentyfikowanych w SALESmanago osób lub na zmianę ich profilu – np. odwiedzenie konkretnej podstrony, otwarcie e-maila, przejście na kolejną fazę w lejku sprzedażowym, itd. Reakcją może być wysłanie do danej osoby wiadomości e-mail czy SMS, wyświetlenie jej spersonalizowanego bannera na stronie czy reklamy na Facebooku – tych możliwości SALESmanago oferuje bardzo dużo. W ten sposób SALESmanago automatyzuje takie procesy, jak przykładowo wysyłka wiadomości powitalnych, lead nurturing, maile urodzinowe ze zniżkami, i wiele inych.

 

SALESmanago to nie tylko system Marketing Automation

SALESmanago to nie tylko rozbudowane oprogramowanie Marketing Automation, ale cała społeczność zbudowana wokół tematu nowoczesnego marketingu i sprzedaży. SALESmanago regularnie organizuje branżowe wydarzenia (w tematyce marketingowej, ale także IT), szkolenia Marketing Automation w całej Europie, a także liczne webinary z różnych dziedzin, np. z poradami dla branży eCommerce. Misję edukowania w obszarze Marketing Automation SALESmanago realizuje także udostępniając cykl kursów online, z którego może skorzystać każda osoba zainteresowana tematem. Po jego ukończeniu istnieje możliwość uzyskania darmowego certyfikatu Specjalisty Marketing Automation, wydawanego przez SALESmanago, który doceniany jest przez pracodawców.

Czy warto wdrożyć takie rozwiązanie jak SALESmanago? 10 000 klientów z całego świata nie może się mylić. Jeśli chcesz zwiększać sprzedaż, oszczędzić czas i pieniądze przeznaczane na niefektywne działania sprzedażowe i marketingowe – SALESmanago zdecydowanie jest rozwiązaniem dla ciebie.