Beacony, SALESmanago i rewolucja w sklepach stacjonarnych – jeszcze nigdy nie byłeś tak blisko klienta.

kontakt.io_beacon_venue_smallDzisiaj beacony to sprawa pionierów, ale ta sytuacja niedługo się zmieni. Według danych Business Insider w 2014 roku zaledwie 3% firm śledziło zachowanie swoich klientów offline, ale chęć wprowadzenia tego rozwiązania w przeciągu najbliższych 5 lat zadeklarowało już 72% z nich. Beacony staną się częścią naszej codzienności. Nic dziwnego: jak żadne inne rozwiązanie pozwalają zbliżyć się do potrzeb klientów i odpowiedzieć na trend research online purchase offline (oraz na jego przeciwieństwo – testowanie i przymierzanie w sklepach stacjonarnych, a zakup w sieci).

Jak to działa?

– Beacony to miniaturowe urządzenia, które komunikują się za pomocą BLE: energooszczędnego Bluetooth Low Enegy. Umieszcza się je – w ilości uzależnionej od powierzchni lokalu – w różnych punktach sklepu stacjonarnego.

– Kiedy klient z włączoną na urządzeniu mobilnym aplikacją danego sklepu  pojawia się w pobliżu beacona, ten wysyła informację o swoim ID, sile sygnału (pozwala określić odległość użytkownika od beacona) oraz dodatkowe dane. Bez dedykowanej aplikacji wykorzystanie potencjału beaconów jest niemożliwe.

Beacon zintegrowany z SALESmanago identyfikuje klienta i dołącza informacje pozyskane na temat wizyty w sklepie do karty kontaktu w systemie.

W odpowiedzi na efekt ROPO

Research online, purchase offline: to sposób działania milionów konsumentów, podobnie jak jego odwrotność – praktyka nazywana showroomingiem czy RoffPon, kiedy przeglądamy (przymierzamy, testujemy) towary w rzeczywistym świecie, by potem zakupić je w internecie.

Takie zachowania klientów utrudniają marketerom i sprzedawcom komunikację z klientem – po prostu brakuje nam dużej części wiedzy na temat jego zachowania i zakupów. Niektórzy próbują walczyć z tym trendem i mocno nakłaniać klientów do wyboru jednego konkretnego kanału, ale to walka z wiatrakami: klienci zbyt dobrze wiedzą, jakie możliwości daje im korzystanie z dobrodziejstw obu obszarów, by dać sobie je odebrać. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest próba znalezienia sposobu na połączenie danych o zachowaniu klienta zarówno online, jak i offline.

Nowy poziom komunikacji z klientami

Czas jest kluczem. To Twój klient decyduje, kiedy chce zapoznać się z Twoją ofertą i słuchać Twoich komunikatów. Bywa, że to kwestia przypadku– ot, klient znalazł się w pobliżu Twojego sklepu czy salonu i akurat ma czas, by tam zajrzeć. Teraz, przez te kilka minut, które poświęca Twojej marce, powinieneś kuć żelazo.

Kiedy Twój klient zostanie zidentyfikowany w salonie lub sklepie dzięki beaconom i aplikacji, możesz mu wysłać:

  • notyfikację powitalną
  • reklamę (np. opartą na ich profilu, spersonalizowaną)
  • kupon zniżkowy
  • powiadomienie
  • bonus za częste wizyty (np. kiedy klient 10-ty raz przychodzi na kawę, można zaoferować mu ją gratis – dzięki beaconom programy lojalnościowe mogą stać się prostsze i bardziej przyjazne)
  • recenzję produktu
  • zaoferować w aplikacji nawigację po sklepie

Pamiętaj, że wysyłka komunikatów nie musi dokonywać się tylko podczas wizyty, ale także po opuszczeniu lokalu (bazując na informacjach o tym, jakie produkty oglądał w sklepie i na stronie oraz na historii zakupowej) albo kiedy klient znajduje się w pobliżu fizycznego sklepu (z zaproszeniem do wizyty i prezentacją dobranych na podstawie profilu produktów).

Rewolucja w sklepach stacjonarnych

Wraz z technologią beaconów otworzy się nowe możliwości marketingowe dla sklepów stacjonarnych, gdzie komunikacja będzie mogła rozgrywać się w czasie rzeczywistym. Pojawią się też nowe modele płatności oraz zmieni się rola obsługi.

System SALESmanago i beacony można bowiem zintegrować ze stanowiskiem sprzedawcy w sklepie: dzięki temu obsługa będzie miała lepszy wgląd w potrzeby klientów, których mają przed sobą i będzie łatwiej doradzić czy polecić produkt. Kiedy wiemy, jakie nasze produkty klient już nabył, ile posiada wiedzy na temat danego zagadnienia, czy zgłaszał reklamację lub jak aktywny jest na naszej stronie, możemy – łącząc to z bezpośrednią rozmową – osiągnąć niewyobrażalny kiedykolwiek wcześniej poziom zrozumienia.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.