Dlaczego Twój marketing nie działa?

By | Listopad 28, 2014

strunaProwadzisz wiele działań w obrębie marketingu, starasz się być obecny we wszystkich kanałach i płaszczyznach, szukasz w sieci nowinek i coraz skuteczniejszych form reklamy? Wydajesz pieniądze na Google Adwords i nie widzisz wymiernych rezultatów? Brzmi znajomo? Sprawdź, gdzie popełniasz błąd i jak go naprawić korzystając z Marketing Automation.

Nawet najskuteczniejsze rozwiązania zawiodą, jeśli nasze działania nie będą przemyślane i poparte rozbudowaną strategią. Ważny jest plan i konkretny kierunek, do którego dążymy. Wydawanie pieniędzy na wszystko, co wpadnie nam w ręce nie ma najmniejszego sensu, jeśli nie przemyślimy wcześniej szczegółowo kierunku i celu naszych działań. Musimy pamiętać, że strategie komunikacji tworzone per kanał przestają działać, ponieważ my sami zaczynamy coraz częściej i dynamiczniej skakać pomiędzy różnymi kanałami komunikacji.

1. Podstawa to zrozumienie konsumenta i skupienie się na jego potrzebach.

Jako właściciel przedsiębiorstwa musisz dobrze poznać swoich aktualnych klientów i dowiedzieć się dlaczego dokonali zakupu właśnie u Ciebie. System Marketing Automation pomoże Ci zrozumieć potencjalnych i aktualnych klientów, dzięki monitorowaniu ich zachowania. Wiedza ta pozwoli Ci się skupić na planowaniu i realizowaniu tych działań marketingowych, które generują realną sprzedaż i nowy przychód.

2. Zlecaj specjalistom te zadania, w których nie jesteś dobry.

Nowoczesny marketing jest złożony i wielowymiarowy. Niemożliwe jest więc realizowanie wszystkich działań samodzielnie i na najwyższym poziomie. Wiesz już, co jest kluczowe w marketingu Twojej firmy? Rozważ, czy nie korzystniej byłoby zlecić napisanie artykułu branżowego, a do kampanii Adwordsowych zaangażować profesjonalistę. Zanim jednak zdecydujesz się na działania outsourceingowe, musisz dokładnie wiedzieć, dokąd zmierzasz i jakie konkretnie rezultaty chcesz osiągnąć.

3. Zainwestuj w system do automatyzacji marketingu.

Zacznij od naprawdę dobrego systemu, który umożliwi Ci prowadzenie biznesu efektywniej. Pomyśl też o usprawnieniach nie tylko w obrębie marketingu, ale też przy zarządzaniu bazami danych, przepływie kontaktów w firmie i prowadzeniu sprzedaży. Dobry system Marketing Automation pozwoli Ci w pełni obsłużyć dotychczas realizowane działania i zostawi dużo możliwości na ich rozwijanie oraz wdrażanie nowych.

4. Używaj wielu kanałów marketingowych

Jeżeli jeden z kanałów nie funkcjonuje odpowiednio, być może należy wprowadzić jakieś zmiany  lub usprawnienia. Na rynku istnieje szereg możliwości, aby dotrzeć do klienta z ofertą. Dlatego skuteczny marketing potrzebuje dwóch różnych sposobów komunikacji – inboundowej i outboundowej. Pierwsza skupia się na przyciągnięciu klientów poprzez udostępnianie treści (blog, strona WWW, webinary), dzięki czemu klient, szukając informacji w Google trafi właśnie na nas.  Outbound, to wszystkie te kanały komunikacji, które kierują treści bezpośrednio do odbiorcy (e-mail, sms, reklama). Łącząc te dwa sposoby komunikacji z jednej strony ułatwiamy klientom znalezienie naszej oferty, a z drugiej sami wskazujemy najważniejsze, potrzebne im informacje. Co najważniejsze, nie potrzebujesz wielu różnych rozwiązań do prowadzenia takiej komunikacji, ponieważ praktycznie wszystkie kanały mogą być automatycznie obsługiwane przez jeden system Marketing Automation.