Jak budować pozytywne relacje z potencjalnymi klientami?

By | Styczeń 31, 2016

Tworząc kampanie marketingowe musimy pamiętać, że za statystykami kryją się prawdziwi ludzie, a podejmowane przez nich decyzje opierają się często na emocjach czy doświadczeniach. Jeśli konsumenci polubią Twój marketing, automatycznie przełoży się to na sympatię do Twojej marki. Głównym zadaniem jest rozpoznanie potrzeb potencjalnych klientów już na wczesnym etapie procesu sprzedażowego oraz zbudowanie indywidualnych relacji, dzięki dostarczaniu istotnych dla nich treści.

 

  1. Integracja działań marketingowych z cyklem zakupowym

Marketing Automation jest silnie powiązany z procesem sprzedażowym. Otwiera możliwość przekazywania potencjalnym klientom informacji niezbędnych na konkretnym etapie sprzedaży. Osoby na początkowym stadium dostaną wiadomości edukacyjne, osoby gotowe na dokonanie zakupu otrzymają informacje czysto sprzedażowe. Natomiast do tych, którzy już są naszymi klientami przekażemy treści wzmacniające relację i prowadzące do utrzymania klienta.

 

  1. Usystematyzowanie bazy kontaktów

System klasy Marketing Automation zbiera informacje o tym jakie treści zaangażowały konsumentów, skąd trafili na stronę WWW i co na niej robili. Poznajemy preferencje odbiorców w oparciu o ich rzeczywiste zachowanie. Pozwala to na lepsze segmentowanie i dopasowywanie kolejnej wysyłki. Skoro konsumenci zostawiają za sobą tropy i pokazują nam co szczególnie ich ciekawi, możemy przekazać im to, czego potrzebują.

 

3.Wysyłanie wiadomości w odpowiednim czasie

Jednym z największych zmór kampanii e-mail marketingu jest ich słabe dopasowanie czasowe. Najczęściej wiadomości wysyłane są w określonych cyklach lub na podstawie bardzo prostych i niezbyt intuicyjnych autoresponderów. Tymczasem systemy klasy Marketing Automation dopasowują moment wysłania do zachowania indywidualnego adresata dostarczając informacji potrzebnych w danym momencie. Odchodzimy od sztywnych harmonogramów wysyłek na rzecz indywidualnej komunikacji w czasie rzeczywistym z każdym naszym potencjalnym klientem.

 

  1. Dynamiczne dopasowanie treści

Dzięki  Marketing Automation możemy dopasowywać każdy przekazywany komunikat do profilu indywidualnego odbiorcy. Każda wiadomość e-mail, landing page, czy formularz kontaktowy automatycznie dopasowuje treść do osoby, która go wyświetla. Przekaz lepiej dopasowany jest skuteczniejszy.

 

  1. Integracja kanałów komunikacji

W dzisiejszym bardzo cyfrowym świecie klienci stykają się z naszymi wiadomościami w wielu różnych kanałach komunikacji. To utrudnia spójną komunikację z konsumentami. Systemy Marketing Automation integrując wiele kanałów umożliwiają prowadzenie konsekwentnej i wielokanałowej komunikacji. W każdym kanale prezentuje odbiorcy treść dopasowaną do jego profilu, czyli również do tego co widział wcześniej.

 

Wykorzystując Marketing Automation do zbudowania pozytywnej relacji z potencjalnymi klientami powinniśmy podążać według kilku sprawdzonych reguł. Starajmy się rozmawiać z klientem na temat tego, czego potrzebuje. Unikajmy natomiast treści typowo promocyjnych. Wykorzystując wiedzę o potrzebach naszych konsumentów możemy w łatwy sposób stać się partnerem potencjalnego klienta w procesie sprzedażowym i ułatwić podjęcie decyzji zakupowej.