Jak tworzyć wartościowe treści? Wykorzytując kombinację context + curation | cz. II

By | Luty 25, 2015

blogging and writing for website, email. Vector illustration, flat design style with trendy iconsW poprzednim wpisie omówiliśmy czym jest termin curation i jak można zaadaptować go na potrzeby marketingu. Natomiast w poniższym wpisie poruszymy kwestię połączenia pojęcia curation oraz context w content marketingu.

Context is the king

Najwyższa pora rozumieć treści kontekstowo: czyli dopasować je nie tylko do profilu osoby, ale i do jej aktualnych potrzeb. Staraj się więc zawsze zapytać siebie: w jakim otoczeniu pojawi się mój komunikat? Kiedy mój odbiorca będzie go przyswajał? Czego szuka, oczekuje?

W marketingu zawsze chodziło o kontekst

Choć zawsze dbaliśmy o dopasowanie wiadomości do kanału i formy, to dopiero Big Data, zaawansowana analityka i systemy Marketing Automation pozwoliły realnie modyfikować treść w zależności od kontekstu. Wiemy więcej o naszych użytkownikach, potrafimy identyfikować ich zainteresowania, poziom zaangażowania, lokalizację, czas, kiedy konsumują nasze treści. Jednak jak to wykorzystać w praktyce?

Curation + context. 7 ważnych zasad:

  • Mierz wartość treści czasem potrzebnym na jej przyswojenie: zobacz, ile czasu zajmie Twojemu odbiorcy przeczytanie danego tekstu, pobranie i lektura ebooka, obejrzenie filmu. Zastanów się, czy korzyść z tak poświęconego czasu się zwraca. Czy wiedza, inspiracje, analizy zawarte w materiale są warte takiej ilości czasu?
  • Zwięzłość jest cnotą: kiedy redagujesz swoje teksty, myśl o tym, co możesz usunąć. Staraj się maksymalnie koncentrować wiedzę. Dotyczy to też materiałów video czy podcastów.
  • Dopasuj prezentację materiałów do zaangażowania czytelnika: pamiętaj, że osoby, które regularnie śledzą Twoje publikacje, mają inne potrzeby niż ci, które wchodzą na Twoją stronę po raz pierwszy. Zaprojektuj więc ścieżkę, w jakiej Twój idealny czytelnik zapoznawałby się z kolejnymi materiałami – od czego powinien zacząć? Ustal reguły, które dopasowują polecane treści do stopnia zaangażowania czytelnika i tego, co już czytał/ oglądał.
  • Jesteś kustoszem treści: pomyśl o sobie w taki sposób – jako o ekspercie, który powinien wykorzystać swoją ogromną wiedzę dla edukacji i rozwoju innych. Nie chodzi tylko o produkowanie treści: Twoja rolą jest również jej organizacja i prezentacja.
  • Wykorzystaj lokalizację klienta: dopasuj kampanię do miejsca, w którym znajduje się Twój odbiorca. Możesz wykorzystać zintegrowane z SALESmanago beacony albo aplikację mobilną z geolokalizacją.
  • Czas otrzymania wysyłki: jeśli zebrałeś dane dotyczące czasu, w którym Twój klient otwiera maile, wykorzystaj to, by spersonalizować komunikację. Jeśli czyta maile rano, nawiąż do porannej kawy. Jeśli czyta je wieczorem – do chwili dla siebie po długim dniu. Pozwoli to wytworzyć poczucie intymności.
  • Nie chodzi tylko o Twoją stronę: ustal także reguły, które definiują publikację reklam w mediach społecznościowych czy sieciach RTB.

A jak wyglądają Wasze sposoby na wartościową treść?