Jak wesprzeć dział handlowy wykorzystując Marketing Automation? Część druga.

By | Grudzień 29, 2014

Teamwork and corporate profitPrzed nami druga część wpisu poświęconego wykorzystaniu automatyzacji marketingu i wsparcia tym samym działu handlowego w sprzedaży produktu. Tutaj wskazaliśmy pierwsze pięć korzyści.  Poniżej przedstawiamy kolejne zastosowania. Zapraszamy do lektury. 

6. Wykorzystuj segmentację bazy kontaktów.

Odpowiednio posementowana baza kontaktów to klucz do udanej automatyzacji większości procesów marketingowych i sprzedażowych. Dzięki konkretnie wydzielonym segmentom można w prosty i szybki sposób dopasowywać oferty handlowe pod kontem zainteresowań odbiorców. To także duże ułatwienie dla działu sprzedaży. Już podczas pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem, handlowiec doskonale wie, do jakiego segmentu dana osoba należy, jakie tagi zostały jej przypisane i co konkretnie ją ciekawi. Mając takie dane, może je wykorzystać inicując rozmowę.

7. Scoring – pomiar zainteresowania

Scoring, czyli punkty zaangażowania przypisywane są automatycznie przez system Marketing Automation na podstawie konktretnych zachowań użytkowników na stronie www. Wartości punktów są uzależnione od konkretnej czynności. Odpowiednio duża ilość zgromadzonych punktów jest syganłem dla handlowca, że dana osoba może być już gotowa do dokonania zakupu i to właśnie do niej w pierwszej kolejności należy wykonać telefon.

8. Cross-selling i up-selling

Posiadając dane demograficzne, podgląd zaangażowania w kampanie marketingowe, odwiedziny na stronie internernetowej można je wykorzystać do akcji typu cross- selling i up-selling, które znacząco zwiększające średnią wartość transakcji. Cross – selling to proponowanie dodatkowych produktów do tych wybranych już przez klienta. Up – selling to najczęściej droższa i bardziej rozbudowana wersja danego produktu. Uświadamiamy wtedy klienta o dodatkowej opcji, informując go o różnicach i korzyściach, jakie osiągnie, jeśli się na nią zdecyduje.

9. Gotowa integracja z CRM-em

Marketing Automation posiada gotowe integracje z najpopularniejszymi systemami CRM takimi jak Salesforce, Microsoft Dynamics, SugarCRM, oznacza to że oba działy – zarówno handlowy jak i marketingu pracują na tych samych, ujednoliconych danych. To z kolei oznacza dużą oszczędność czasu.

10.  Wspólny cel

Ważne jest także uświadomienie sobie, ze oba działy odgrywanią dużą i co najważniejsze równorzędną rolę w całej „podróży” klienta już od momentu, kiedy jako lead wpadnie do bazy.  Marketing Automation dostarcza narzędzi niezbędnych do  dostosowywania procesu sprzedaży i wspołpracy obu działów. Wspólna kooperacja jest tutaj kluczowa, a cel jeden: maksymalna ekeftywność.