Jak wybrać i wdrożyć Marketing Automation, aby zyskać najwięcej? Sprawdź USP!

By | Styczeń 30, 2018

Rynek Marketing Automation jest coraz większy, a dynamika wzrostu utrzyma się lub nawet przyspieszy w perspektywie kilku lat. Już teraz aż 67% Liderów w dziedzinie marketingu korzysta z platform MA, a w przeciągu kolejnych 2 lat planuje do nich dołączyć kolejne 21%*.
Jak wdrożyć automatyzację marketingu i sprzedaży, aby zyskać na tym najwięcej?


 

Po pierwsze sprawdź USP

Wyróżnienie się na zatłoczonym rynku marketing automation nie jest rzeczą łatwą. Zwłaszcza jeśli wertujesz powtarzalne listy funkcjonalności – każdy oferuje „pełną personalizację”, „rozwiązania skrojone na miarę”, „machine learning & AI” i tak dalej. Ale, ale! Buzzwordy to nie rozwiązania!

Warto zatem przyglądając się możliwym opcjom zwrócić uwagę na to, co konkretnie możesz zrobić przy użyciu danej platformy!

 

Po drugie sprawdź serwis

Pisaliśmy wcześniej na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu odpowiedniego systemu Marketing Automation dla firmy. Artykuł znajduje się tutaj.

Natomiast obok potrzebnych firmie funkcjonalności i możliwości rozwoju prowadzonych działań o nowe obszary, warto zwrócić uwagę na koszty towarzyszące wdrożeniu.

W sytuacji idealnej powinieneś szukać rozwiązania, które obok produktu dostarczy:

  • Bezpłatnego dostępu do szkoleń;
  • Nielimitowanego dostępu do materiałów edukacyjnych;
  • Wsparcia w rozpoczęciu pierwszych działań – bezpłatny pakiet startowy;
  • Dedykowanego opiekuna klienta;
  • Sprawnie działającego BOK i czytelnej instrukcji obsługi;
  • Zestawu gotowych i bezpłatnych integracji z innymi systemami;
  • Bezpłatnego dostępu do API  i dokumentacji.

Co ważne większość systemów Marketing Automation udostępniana jest w modelu SaaS i oparta na technologii chmury. Dzięki temu koszt technicznego wdrożenia jest właściwie znikomy.

 

Co zrobić żeby osiągnąć dobre wyniki po wdrożeniu – 5 działań

  1. Zdecyduj czy Marketing Automation pasuje do Twojego biznesu.
  2. Wybierz właściwego dostawcę.
  3. Zainwestuj odpowiednią ilość czasu.
  4. Zintegruj nową platformę z systemami, z których korzystasz (CRM, ERP).
  5. Korzystaj, testuj i udoskonalaj.

 

Interesuje Cię Marketing Automation?  Skorzystaj z 30-dniowej bezpłatnej wersji testowej SALESmanago

 

*źródło danych: https://www.emailmonday.com/marketing-automation-statistics-overview/11