Jak za pomocą firmowego bloga pozyskiwać nowe kontakty?

By | Styczeń 26, 2015

newsletterFirmowy blog to nie tylko sposób na edukację potencjalnych klientów i sprowadzanie ruchu na stronę firmy. Blog to miejsce, które gromadzi uwagę osób zainteresowanych tematyką, w której działa firma. Dlatego warto pomyśleć o wykorzystaniu witryny do pozyskiwania nowych kontaktów dokładnie pasujących do profilu firmy. Od czego nalepiej zacząć?Zanim zaczniemy pozyskiwać kontakty należy zadbać by odkrywali go coraz to inni internauci. Jeśli upewnimy się, że nasz blog jest łatwy do odnalezienia w sieci i generuje zadowalając ruch możemy przejść do pozyskiwania kontaktów.

Według jakich zasad warto działać?

1. Regularność i wysoka jakość

Konsekwentna i regularna publikacja treści na blogu wpływa mocno na ilość zapisów. Statystycznie firmy, które publikują minimum jeden wpis tygodniowo generują dwa razy więcej nowych kontaktów niż firmy publikujące jeden wpis miesięcznie. Oczywiście oprócz częstotliwości bardzo ważna jest jakość publikowanych treści. Nie możemy zwiększać tempa publikacji kosztem jakości.

2. Sugeruj zapisanie na newsletter

Zainteresowaliśmy czytelników i mamy ruch na stronie. Teraz, jeśli odwiedzający nie znajdą możliwości zapisu na newsletter to nasza praca pójdzie na marne. Dlatego najprościej będzie skorzystać z dwóch formularzy zapisu. Jednego umieszczonego na stałe w nagłówku bloga lub w pasku bocznym. Drugim będzie pop-up, wyświetlany anonimowym użytkownikom – z jednej strony pozyskujemy nowe kontakty, a z drugiej nie prosimy o zapis osoby będące już w naszej bazie.

3. Utwórz specjalny landing page z formularzem zapisu

Skoncentrowanie uwagi użytkownika na podejmowaniu pożądanych przez nas akcji jest kluczowe we wszelkich procesach marketingowych, a landing page w tym wypadku to skuteczne rozwiązanie. Dobrym pomysłem okazuje się stworzenie dedykowanego landing page’a pod zapis  na newsletter. Kierując osoby z różnych innych miejsc i kanałów komunikacji skupimy ich uwagę na konkretnym działaniu, czyli zapisaniu się w formularzu.

4. Dodaj zapis na newsletter z bloga w innych formularzach

Na pewno na stronie WWW firmy posiadamy jakiś formularz. Prawdopodbnie też na portalu społecznościowym. Warto w każdym z nich dodać prosty checkbox: „Subskrybuj blog Marketing Automation”.  Blog ułatwi nam zbudowanie relacji z nowym potencjalnym klientem. Przykładowo – jeśli pozyskaliśmy jego dane przy okazji publikacji ebook’a, to zapewne zachęcą go treści umieszczane na blogu, a my zyskamy lojalnego klienta.

5. Wykorzystaj potencjał e-mail marketingu

E-Mail Marketing może wspomóc blog na dwa sposoby. W pierwszym z nich korzyść będzie obopólna. Chodzi oczywiście o połączenie programu Lead Nurturing z artykułami dostępnymi na blogu. W samej wiadomości e-mail zachęcamy odbiorcę i kierujemy na blog, gdzie uzyskuje dostęp do treści w pełnym wymiarze. Druga opcja to realizowanie dedykowanych wysyłek w oparciu o zainteresowania czytelników. W systemach Marketing Automation możemy wysyłać im treści odpowiadające ich profilom.