Jak zwiększyć wskaźnik OR i CTR w wiadomościach e-mail? 6 sprawdzonych pomysłów

By | Styczeń 31, 2016

Pisaliśmy już o tym, jak wykorzystać możliwości Marketing Automation w temacie wiadomości e-mail. Następny krokiem po otwarciu maila jest kliknięcie w jego treść. Kliknięcie to jedyny sposób na konwersję z wiadomości e-mail. Dlatego postaraliśmy się znaleźć kilka trików pozwalających zwiększyć OR i CTR w realizowanych mailingach, a co za tym idzie wspomnianą wcześniej konwersję.

 

  1. Wysyłaj wiadomości od osoby, a nie od firm

Marketing Automation pozwala wysyłać wiadomości e-mail do konkretnych adresatów od osób z firmy, z którymi miały już kontakt. Wiadomość może być nie tylko podpisana przez osobę kontaktową, ale również wysłana z jej adresu e-mail. Wszystko w sposób automatyczny. Dzięki takiej personalizacji najlepsze firmy osiągają do 10% więcej otwarć. Natomiast średnio daje nam to około 3%.

 

  1. Zadbaj o odpowiednią treść tekstu wyświetlanego

Większość skrzynek odbiorczych wyświetla część tekstu zaraz za lub pod tematem wiadomości (tak zwany preview text). Jeśli sami go nie zdefiniujemy, skrzynki automatycznie zaciągają go z zawartości wiadomości e-mail. W takim wypadku tekst może okazać się mylący lub tracić sens. Nudny lub nic nie mówiący tekst to zmarnowana okazja na zainteresowania odbiorców. Optymalna długość tego typu tekstów to około 50 znaków.

 

  1. Dodaj linki do obrazków umieszczanych  w e-mailach

Kliknięcia w link w mailu przynoszą wiele ciekawych wiadomości w systemach Marketing Automation. Z jednej strony dokładnie wiemy co robią nasi odbiorcy na stronie WWW po kliknięciu w link, a z drugiej zależnie od miejsca, w które prowadzi link, możemy badać ich preferencje. Głównym celem wiadomości e-mail jest zachęcenie adresata do kliknięcia w link. Jednym ze sposobów jest podlinkowanie wszystkich grafik znajdujących się w wiadomości.

 

  1. Ustaw alternatywny tekst dla grafik

Ok, możemy podlinkować grafiki, ale co w przypadku, kiedy klient zablokuje pobieranie grafik? W takiej sytuacji albo wyświetli alternatywny tekst (jeśli był ustawiony) albo zostawi puste, nieestetyczne pole. Pamiętajmy, aby zawsze ustawiać odpowiedni tekst alternatywny. Dzięki temu nawet gdy grafika się nie wyświetli adresat zobaczy nasze CTA.

 

  1. Sugeruj udostępnienie linku w social media

Im więcej osób zobaczy link, tym więcej może go kliknąć. Dodatkowo, przyciski społecznościowe w wiadomościach są bardzo popularne. Ułatwiają podzielenie się ciekawymi informacjami z dużą liczbą znajomych za pomocą jednego kliknięcia. Jeśli nasza obecność w Social Media jest silna, to taki przycisk jest wręcz niezbędny.

 

  1. Przetestuj dynamiczne tematy wiadomości e-mail

W SALESmanago pojawiła się możliwość dynamiczne zmieniania tematu wiadomości e-mail zależnie od informacji zapisanych na karcie kontaktu. Nie mówimy tu tylko o dodaniu imienia odbiorcy w temacie lecz o praktycznie nieograniczonej możliwości personalizacji tematu dla indywidualnego odbiorcy.