Kreator Workflow krok po kroku

By | Styczeń 30, 2018

Procesy automatyzacji są niczym innym, jak ciągiem logicznych, następujących po sobie zdarzeń aktywowanych przez predefiniowane akcje. Mogą być filtrowane przez sieć warunków i prowadzić do kolejnych procesów.
Dla wszystkich, którzy wolą najpierw wszystko rozrysować stworzyliśmy prosty i wizualny kreator automatyzacji procesów – Workflow.

 


Zobacz jak stworzyć swój własny program Lead Nurturing. Pobierz darmowego ebooka


 

Jak ustawić Workflow?

  1. Start – wybierz zdarzenie, które uruchomi cykl Lead nurturing, na przykład pojawienie się kontaktu w systemie z odpowiednim tagiem. Z menu Elementy wybierz zdarzenie, które zapoczątkuje cykl.
  2. Pierwsza wiadomość – w menu Elementy znajdziesz takie kategorie jak Zdarzenia, Warunki i Akcje. Z menu Akcje wybierz wysyłanie maila do kontaktu.
  3. Sprawdzenie warunków – kolejne akcje możesz dopasować do tego, jak odbiorca zareagował na pierwsza wiadomość. Jeżeli ją przeczytał, możesz spokojnie wysłać mu za kilka dni kolejną. Jeżeli wiadomość nr 1 nie została otworzona, masz kilka wyjść. Możesz odpuścić i zakończyć cykl, albo walczyć dalej.
  4. Powtórzone akcje – dodawaj kolejne akcje na wzór kroku 3. aż uwzględnisz wszystkie wiadomości w cyklu lead nurturing.
  5. Dodatkowe działania – reguła automatyzacji nie musi ograniczać się tylko do wysyłania maili i sprawdzania, czy zostały przeczytane. Warto po drodze otagować kontakty zaznaczając jak daleko zaszli w procesie edukacji.
  6. Dodawanie kontaktu do lejków – jeżeli chcesz, żeby dany kontakt trafił do lejka sprzedażowego na konkretny etap, na przykład żeby przeskoczył z “nowy kontakt” na “potencjalny klient” i jeszcze dodatkowo chcesz, żeby opiekun tego leada dostał alert, wystarczy, że zaznaczysz te elementy.
  7. Zakończenie -kiedy jesteś pewien, ze wykorzystałeś cały arsenał chwytów marketingowych, dodaj box kończący cały cykl.Pamiętaj, że każdy workflow musi zawierać co najmniej jeden box Koniec.

 

Jak wykorzystać Workflow w róznych branżach?

B2B

Proces zakupowy i większość kontaktów pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w interakcjach w branży B2B przebiega w sposób liniowy i schematyczny. Praktycznie każdy proces można łatwo zbudować z gotowych elementów dostępnych w naszym wizualnym kreatorze drag & drop.

Ecommerce

Przedstawiciele B2C i Ecommerce znajdą zastosowanie dla opisywanego kreatora. Ścieżki zakupowe w tych branżach są trudne do ujęcia w sztywne ramy. Właśnie dlatego Kreator workflow jest tak dobrym narzędziem – pozwala uwzględnić wiele zmiennych, które mają wpływ na końcowy obraz procesu.

 


 

Za pomocą Workflow możesz również:

  • zadbać o dobry początek znajomości z klientem wysyłając do niego powitalne wiadomości,
  • zautomatyzować reakcje na działania leada na stronie www,
  • generować kupony rabatowe po dokonaniu zakupów, a filtrując ich wysyłkę przez system tagów możesz je kierować do tych klientów, których chcesz przy sobie zatrzymać na dłużej (o tym jak analizować zachowania klientów pisaliśmy tutaj),
  • podnosić jakość pracy teamów sprzedażowych korzystając z predefiniowanych alertów systemowych i informując ich na bieżąco o działaniach leadów,
  • usprawnić i automatyzować sprzątanie bazy danych – usuwaj nieprospektywne i nieprawdziwe kontakty z kampanii sprzedażowych.

 

P.S. Poradników dotyczących lead nurturingu napisano już setki. Ba! Nawet my mamy kilka niezłych wpisów na ten temat. Jeżeli potrzebujesz pomocy w samej konstrukcji, zajrzyj tu, tu albo tu.