Nowa funkcjonalność w SALESmanago – analityka konwersji sprzedażowej

By | Październik 3, 2014

placeit-7Analityka konwersji sprzedażowej to nowa funkcjonalność w systemie SALESmanago. W  oparciu o dane transakcyjne, które są zaciągane bezpośrednio z platformy sklepowej lub systemu ERP, uzyskujemy możliwość po każdorazowej wysyłce mailingu otrzymania kluczowej informacji dla każdego marketera – danych dotyczących konwersji sprzedażowej. Całość odbywa się za pomocą prostej integracji z udostępnionym API SALESmanago.

Poniżej znajdują się informacje, jakie otrzymujemy zarówno z analityki sprzedażowej dla ręcznych wysyłek (1), jak również tych, które  wysyłane są poprzez uruchomione reguły automatyzacji (2). 

1.
g1

2. 

g2

W obu przypadkach otrzymujemy następujące statystyki:

  • całościowa wartość transakcji –  suma wszystkich transakcji dokonanych przez klientów, do których wyszedł uprzednio mailing
  • minimalna, średnia oraz maksymalna wartość koszyka zakupowego
  • konwersja jaką osiągnęliśmy wysyłając nasz mailing – jak widać prawie 4,5 % klientów w przypadku mailingu ręcznego i blisko 13% z reguł automatyzacji, którzy kliknęli  w link po otrzymaniu od nas maila zrobiło zakupy na kwoty – odpowiednio 7  i prawie 30 tysięcy złotych.

Kiedy dysponujemy całościowymi danymi z prowadzonych przez nas działań marketingowych, jesteśmy w stanie optymalizować przyszłe wydatki i mieć przy tym realny podgląd, jakie konkretne rezultaty osiągamywykorzystując SALESmanago.