Przepis na sukces w ecommerce

By | Sierpień 3, 2017

Siła skutecznych akcji marketingowych często leży w ich prostocie. My, marketerzy, otoczeni mnóstwem nowinek marketingowych i spamowani ideologią ich producentów zapominamy, że czasem wystarczy sięgnąć po coś prostego, żeby osiągnąć zamierzony cel.

 

Zdarza nam się zapomnieć o jeszcze jednej ważnej rzeczy. Proste, nie znaczy wcale prostackie. Proste narzędzia typu email nie musi wcale oznaczać masowej wysyłki siermiężnego maila z informacją o wyprzedaży. Dostępne na rynku oprogramowanie do automatyzacji marketingu dodaje zupełnie nowej jakości znanym narzędziom, takim jak email, sms, pop-up, czy powiadomienie push.

Liczby nie kłamią

Z pozoru najbardziej podstawowe narzędzie marketingowe, jakim jest email jest również jednym z najskuteczniejszych. Aż 95% firm korzystających z softu do automatyzacji marketingu używa właśnie modułu email (Regalix). Swoją drogą, email marketing i marketing automation są ze sobą dość ściśle powiązane. Według VentureBeat wśród firm korzystających z usług email prawie 60% jest co najmniej chętnych na zakup platformy do automatyzacji marketingu.

Wychodząc od prostej komunikacji, możesz zacząć budować krok po kroku nieco bardziej rozbudowane kampanie. Jednym z przykładów skutecznego połączenia email marketingu z regułami automatyzacji może być wprowadzenie tzw. Lead Nurturingu, czyli kampanii edukującej klientów małymi krokami na temat firmy i produktów. Często osoby trafiające na stronę www nie są jeszcze gotowe do dokonania zakupu. Cykl edukacyjny pomaga przyspieszyć ten proces u 15-20% z nich (Gleanster).

Szczęścia chodzą parami

Po opanowaniu podstawowych funkcjonalności warto nauczyć się jak łączyć je w pary, żeby jak najlepiej wykorzystać ich możliwości. Oczywiście zachęcamy do samodzielnego eksplorowania naszego sklepu z modułami, jednak na początek proponujemy skorzystać z naszej infografiki, która przedstawia prosty przepis na marketingowy sukces.