Sekretna funkcja SALESmanago dla Team Leaderów

Platformy do automatyzacji marketingu to nie tylko doskonałe narzędzie, pozwalające wielokrotnie zwiększyć wyniki sprzedażowe, podnieść współczynnik konwersji czy wpłynąć na retencję. To także doskonałe narzędzie dla managerów znacznie usprawniające kierowanie zespołem. Dziś chcę zaproponować 3 proste pomysły jak wykorzystać SALESmanago zarządzając grupą osób.

 

Pomysł #1 Onboarding dla nowych pracowników

Podobnie jak potencjalni klienci wymagają edukacji, tak samo nowi pracownicy wymagają wprowadzenia do firmy i zespołu. Wykorzystaj do tego celu dokładnie te same narzędzia, których używasz dla klientów. Przeanalizuj standardową ścieżkę nowej osoby, którą to ścieżkę przebywa przez pierwsze dwa – trzy tygodnie. Wybierz najważniejsze punkty i zbuduj wokół nich cykl edukacyjny. Skorzystaj z wielu kanałów – email, sms, powiadomienia web push, a nawet powiadomienia push, jeśli masz firmowa aplikację. Rozważ również umieszczenie iBeaconów w newralgicznych punktach biura, tak żeby wysyłać pracownikom powiadomienia na telefon informując ich czy są już blisko ekspresu do kawy, bądź biura HR-owca.

Narzędziem, które nadaje się najlepiej do tworzenia rozległych procesów jest kreator Workflow. Pozwala w prosty i intuicyjny sposób ustawić ciągi przyczynowo-skutkowe na całej trasie nowego pracownika. Dla pozostałych akcji (tych, których nie obejmuje Workflow, jak na przykład powiadomienie push w aplikacji) skorzystaj z reguł automatyzacji i integracji platform SALESmanago i APPmanago – niezawodnego duetu jeśli chodzi o Omnichannel.

 

Pomysł #2 Zróżnicowany poziom dostępu do platformy

W SALESmanago możesz tworzyć konta użytkownika o różnych uprawnieniach w obrębie jednego głównego konta aplikacji. Dzięki temu możesz jasno ustalić dostęp do funkcji i danych, jaki mają poszczególni użytkownicy.

Użytkownicy mogą:

 

  • logować się do aplikacji poprzez użycie osobnych adresów email;
  • korzystać z systemu jednocześnie z innymi użytkownikami;
  • mieć przydzieloną osobną grupę kontaktów;
  • mieć różny poziom uprawnień dostępu do aplikacji;
  • współdzielić dane w aplikacji;
  • prowadzić samodzielnie działania w obrębie swojego konta.

 

Ze zdefiniowanymi rolami wiążą się domyślne ustawienia uprawnień. Domyślne uprawnienia ról systemowych są niezmienne, ale dla konkretnego użytkownika możesz ustawić dowolny zestaw uprawnień i zapisać go.

  • ADMINISTRATOR – może wykonywać wszystkie operacje dostępne w systemie (np. dodawanie innych użytkowników) i dowolnie konfigurować aplikację dla innych użytkowników.
  • MANAGER – ma pełny dostęp do danych kontaktów zgromadzonych w aplikacji oraz do statystyk wszystkich kampanii email wysyłanych z systemu.
  • SPRZEDAWCA – ma dostęp do CRM oraz podstawowej analityki.
  • MARKETER – ma dostęp do większości funkcji programu, jednak dostęp do funkcji administracyjnych jest ograniczony.
  • OPERATOR WYSYŁKI – może wysyłać masowe wiadomości z systemu. Nie ma dostępu do karty kontaktu ani do listy kontaktów. Może adresować wysyłkę po otrzymaniu od innego użytkownika po jakiej danej (np. po tagu) wybrać adresatów.
  • UŻYTKOWNIK –  ma dostęp do większości funkcji programu i ograniczony dostęp do funkcji administracyjnych. Może wykonać większość akcji w obrębie przypisanych do siebie kontaktów.

Efektem wdrożenia takiego podziału jest dużo większy porządek – osoby, które zajmują się wysyłką maili nie muszą mieć wglądu w karty klientów swoich kolegów, a z kolei sprzedawcom nie trzeba zaawansowanych narzędzi do website marketingu, jak na przykład kreator pop-up, czy wspomniany już Workflow.

 

 

Pomysł #3 Porządek w dokumentach

Platforma SALESmanago ma wbudowaną przestrzeń do przechowywania obrazów. Niedawno odświeżyliśmy jej wygląd. Zyskała dzięki temu więcej przejrzystości, i co ważniejsze, podział na foldery. Dzięki temu, mimo, że z galerii nadal mogą korzystać wszyscy Twoi podopieczni, to jednak będą mogli utrzymać większy porządek w używanych plikach. Możesz też wprowadzić podział gdzie każdy użytkownik ma swój folder – wtedy nikt nie będzie nikomu grzebał w plikach, a to z kolei wpływa na zmniejszenie potencjalnych tarć w teamie.

 

 

A jak Ty wspomagasz zarządzanie platformą Marketing Automation? Podziel się z nami pomysłem!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.